Zamawianie towarów przez internet to obecnie popularna i wygodna forma robienia zakupów. Dziś w sieci możesz kupić niemal wszystko, a często również produkty, które nie są dostępne w sklepach stacjonarnych. Co jeszcze sprawia, że klienci chętniej składają zamówienia na odległość, a sprzedawcy wybierają działalność online? Poznaj wszystkie zalety sklepu internetowego!

Mniejsze koszty prowadzenia działalności online

Prowadzenie sprzedaży przez internet ma wiele pozytywnych aspektów, a jednym z nich są oszczędności finansowe. Decydując się na otwarcie sklepu internetowego, nie musisz ponosić kosztów związanych z wynajęciem lokalu usługowego, które miesięcznie mogą dochodzić do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Wszystko oczywiście zależy od lokalizacji i wielkości miasta, jednak decydując się na sklep stacjonarny, każdemu sprzedawcy zależy na usytuowaniu go w punkcie często odwiedzanym i z dobrym dojazdem. Najem takich lokali może mocno obciążać firmowy budżet, szczególnie na etapie rozkręcania biznesu.

Działalność online jest również tańsza pod względem zatrudnienia pracowników. Pomijając początkowe koszty związane z postawieniem witryny, sklep internetowy może dobrze funkcjonować i przynosić zyski przy pracy jednej lub dwóch osób. W przypadku sklepów stacjonarnych i w zależności od wybranego modelu biznesowego zazwyczaj działalność wymaga obecności osób trzecich, co wiąże się z większymi wydatkami na pracowników.

Dostępność produktów i szeroki rynek e-handlu

Sklepy internetowe cechują się dużo większym zasięgiem i nie ogranicza ich lokalizacja. Użytkownicy z różnych zakątków świata mogą realizować zamówienia w wybranych platformach zakupowych, licząc się jedynie z większymi kosztami wysyłki. Sklepy stacjonarne z reguły odwiedzane są przez osoby pochodzące z tej samej miejscowości, a Twój rodzaj oferty może nie przemawiać do wszystkich mieszkańców. Sprzedaż w internecie pozwala natomiast dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów, jeśli postawisz na skuteczny marketing. Ponadto rozwój branży e-commerce determinuje wszechstronność całego rynku. Na odległość możesz zamówić asortyment każdej kategorii produktowej, od żywności po zaawansowaną elektronikę i produkty premium. Sklepy stacjonarne są otwarte w określonych godzinach, natomiast w sklepach online zakupy możesz wykonywać całą dobę, co stanowi dodatkowy atut prowadzenia takiej formy działalności.

Handel internetowy – wady i zalety

Handel internetowy – wady i zalety. Czy rzeczywiście sklepy online wyróżniają się tylko pozytywnymi cechami? Oczywiście tak nie jest i istnieje duże grono klientów, którzy preferują zakupy stacjonarne np. ze względu na możliwość dokładniejszego zapoznania się z produktem. Dodatkowo za wyborem tradycyjnych sklepów przemawia natychmiastowa realizacja zamówienia: klienci mogą od razu po sfinalizowaniu zakupu cieszyć się z nowo nabytego dobra, bez oczekiwania na przesyłkę. W ogólnym podsumowaniu lepiej wypada jednak działalność online. Ceny w sklepie internetowym a stacjonarnym również znacząco się różnią, na co wpływ mają koszty związane z wynajęciem lokalu usługowego czy opłaceniem pracowników. Większa dostępność i różnorodność asortymentu przemawia zatem za korzystaniem z wirtualnych placówek.

Dodaj komentarz